Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Αντιμέτωποι με έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο



Προχωρώντας μετά από μια σχέση που τελειώνει. Δεν είναι ποτέ εύκολο όταν ένας γάμος ή μια σημαντική σχέση τελειώνει. Όποιος και αν είναι ο λόγος για τον χωρισμό – και εάν το ήθελες η όχι – η διάλυση μιας σχέσης μπορεί να κάνει όλο σου τον κόσμο άνω κάτω και να κλονιστεί η συναισθηματική σου κατάσταση. Αλλά υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ξεπεράσεις αυτή τη δύσκολη στιγμή και να προχωρήσεις. Μπορείς να μάθεις πολλά από αυτή την εμπειρία και να γίνεις πιο δυνατός και σοφός άνθρωπος.

Θεραπεία μετά από έναν χωρισμό ή διαζύγιο. Γιατί οι χωρισμοί πονάνε τόσο πολύ, ακόμα και όταν η σχέση δεν είναι πλέον καλή; Ένα διαζύγιο ή ένας χωρισμός είναι επώδυνες, επειδή αντιπροσωπεύουν την απώλεια, όχι μόνο της σχέσης, αλλά και των κοινών ονείρων και των δεσμεύσεων. Οι ρομαντικές σχέσεις αρχίζουν με μια υψηλή δόση ενθουσιασμού και ελπίδας για το μέλλον. Όταν αυτές οι σχέσεις αποτυγχάνουν, βιώνουμε βαθιά απογοήτευση, άγχος και θλίψη. Ένας χωρισμός ή το διαζύγιο μας σε ένα ανεξερεύνητο έδαφος . Τα πάντα διαταράσσονται: Η ρουτίνα και οι ευθύνες σου, το σπίτι σου, οι σχέσεις σου με την οικογένεια και τους φίλους, ακόμα και η ταυτότητά σου. Η διάλυση δημιουργεί αβεβαιότητα για το μέλλον. Ποια θα είναι η ζωή σου χωρίς τον σύντροφό σου; Θα βρεις κάποιον άλλον; Θα καταλήξεις μόνη; Αυτές οι ερωτήσεις συχνά απασχολούν αυτούς που προέρχονται από μια δυστυχισμένη σχέση. Η ανάρρωση από έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο είναι δύσκολη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ( και να υπενθυμίζεις συνεχώς στον εαυτό σου) ότι μπορείς και θα προχωρήσεις. Αλλά η θεραπεία παίρνει χρόνο, οπότε, πρέπει να είσαι υπομονετική με τον εαυτό σου.

Επέτρεψε στον εαυτό σου να θρηνήσει την απώλεια της σχέσης. Η θλίψη είναι μια φυσική αντίδραση στην απώλεια, και ο χωρισμός ή το διαζύγιο από μια σχέση αγάπης περιλαμβάνει πολλαπλές απώλειες: Απώλεια της συντροφικότητας και οι κοινές εμπειρίες – Η απώλεια της στήριξης: είτε πρόκειται για συναισθηματική, πνευματική, είτε για κοινωνική, οικονομική – Η απώλεια της ελπίδας και των ονείρων, μπορεί να είναι πιο επώδυνα από τις πρακτικές απώλειες. Επιτρέποντας στον εαυτό σου να αισθανθεί τον πόνο αυτών των απωλειών μπορεί να είναι τρομακτικό. Μπορεί να φοβάσαι ότι τα συναισθήματά σου θα είναι πολύ έντονα για να το αντέξεις. Απλά να θυμάσαι ότι το πένθος είναι απαραίτητο για τη διαδικασία της επούλωσης. Ο πόνος της θλίψης είναι ακριβώς αυτό που σε βοηθάει να αφήσεις την παλιά σχέση και να προχωρήσεις. Και δεν έχει σημασία πόσο δυνατή είναι η θλίψη σου, δεν θα διαρκέσει για πάντα.

Απευθύνσου σε άλλους για να σε υποστηρίξουν. Η υποστήριξη από τους άλλους είναι κρίσιμη για την θεραπεία μετά από έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο. Μπορεί να αισθάνεσαι σαν να είσαι μόνη, αλλά απομονώνοντας τον εαυτό σου θα είναι πιο δύσκολο. Μην προσπαθήσεις να το περάσεις αυτό μόνη σου. Απευθύνσου σε έμπιστους φίλους και τα μέλη της οικογένειας. Οι άνθρωποι που έχουν περάσει επώδυνους χωρισμούς ή διαζύγια μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι. Ξέρουν πως είναι και μπορούν να σε διαβεβαιώσουν ότι υπάρχει ελπίδα να το ξεπεράσεις και να κάνεις νέες σχέσεις.

Φρόντισε τον εαυτό σου μετά από έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο. Ένα διαζύγιο είναι αρκετά οδυνηρό και μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή σου. Όταν περνάς μια τέτοια συναισθηματική κατάσταση και έρχεσαι αντιμέτωπη με σημαντικές αλλαγές στη ζωή σου, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να φροντίσεις τον εαυτό σου. Η ανατροπή και η ένταση από έναν μεγάλο χωρισμό μπορεί να σε αφήσει ψυχολογικά και σωματικά ευάλωτη. Περιποιήσου τον εαυτό σου σαν να συνέρχεσαι από μια ίωση. Ξεκουράσου αρκετά και ελαχιστοποίησε άλλες πηγές του στρες στη ζωή σου, και να μειώσεις τον φόρτο εργασίας σου, εάν αυτό είναι δυνατόν. Μαθαίνοντας να φροντίζεις τον εαυτό σου μπορεί να είναι από τα πιο πολύτιμα μαθήματα που μπορείς να μάθεις μετά από έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο. Καθώς αντιλαμβάνεσαι τα συναισθήματα της απώλειας και αρχίζεις να μαθαίνεις από την εμπειρία σου, μπορείς να αποφασίσεις να φροντίζεις καλύτερα τον εαυτό σου και να κάνεις θετικές επιλογές προχωρώντας μπροστά.

Μαθαίνοντας σημαντικά πράγματα από έναν χωρισμό ή ένα διαζύγιο. Σε περιόδους συναισθηματικής κρίσης, υπάρχει μια ευκαιρία να μάθεις πολλά. Επειδή αισθάνεσαι ένα κενό στη ζωή σου τώρα, δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει τίποτα ή ότι τα πράγματα δεν θα αλλάξουν ποτέ. Μπορεί να βγεις από αυτή την εμπειρία γνωρίζοντας καλύτερα τον εαυτό σου και να νιώθεις πιο δυνατή. Για να αποδεχθείς πλήρως έναν χωρισμό και να προχωρήσεις, πρέπει να καταλάβεις τι συνέβη και να αναγνωρίσεις το ρόλο που έπαιξες. Είναι σημαντικό να κατανοήσεις πως οι επιλογές που έκανες επηρέασαν τη σχέση. Μαθαίνοντας από τα λάθη σου είναι το κλειδί για να μην τα επαναλάβεις. Θα πρέπει να είσαι ειλικρινείς με τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της επούλωσης. Προσπάθησε να μην σταθείς στο ποιος φταίει. Καθώς κοιτάς πίσω στη σχέση σου, έχεις την ευκαιρία να μάθεις περισσότερα για τον εαυτό σου, για τη σχέση σου με τους άλλους, και τα προβλήματα που πρέπει να δουλέψεις. Εάν είσαι σε θέση να εξετάσεις αντικειμενικά τις δικές σου επιλογές και τη συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένων των λόγων για τους οποίους μπορεί να επέλεξες τον πρώην σύντροφό σου, θα είσαι σε θέση να δεις που ήσουν λάθος και τι πήγε στραβά και να κάνεις καλύτερες επιλογές την επόμενη φορά.

Christy Stefa


Δεν υπάρχουν σχόλια: